ربات ها یار اصلی کره جنوبی برای مبارزه با کرونا

به گزارش نیوزتل در کره جنوبی بعضی از شرکت ها در حال استفاده از ربات ها برای کمک به مبارزه با شیوع کرونا و اخطار برای رعایت فاصله اجتماعی هستند.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا، شرکت تلفن همراه “اس کی تله کام”(SK Telecom) یک ربات را در طبقه اول دفتر مرکزی سئول خود برای نظارت بر مردم و انجام عملیات ضدعفونی قرار داده است. به قول این شرکت ربات مذکور به صورت خودکار دمای بدن افرادی که وارد می شوند را ثبت می کند و می تواند به مسؤلان اخطار دهد که دمای بدن هر فرد بیش از اندازه بالا است یا خیر. علاوه بر این ربات مذکور مجهز به ابزاری است که از ثبت چهره های هر فرد در دستگاه جلوگیری می کند و این امر به معنای حفظ حریم خصوصی شهروندان است.
این دستگاه همینطور می تواند زمین را ضد عفونی کرده و مقادیر کمی مایعات را هم برای تمیز کردن دست افراد منتشر می کند. این ربات که با کمک شرکت “اس کی تله کام” توسعه داده شده است از فناوری یادگیری ماشینی برای مشاهده و نظارت بر اینکه افراد در یک مکان جمع نشوند استفاده می نماید و اگر افراد بدون رعایت فاصله اجتماعی و بسیار نزدیک به یکدیگر باشند این ربات به آنها اخطار می دهد و می گوید: لطفاً فاصله اجتماعی را رعایت کنید.
این ربات همینطور می تواند افرادی را که ماسک نزده اند شناسایی کند. شرکت های کره جنوبی مدت هاست که از ربات ها برای انجام عملیات ساخت و ساز و تمیز و ضدعفونی کردن استفاده می نمایند اما بحران کروناویروس سبب شده است که تعداد زیادی از شرکت ها از این تکنولوژی بعنوان راهی برای کاهش سرعت انتشار ویروس استفاده کنند و تا حد زیادی در این راه هم موفق بوده است.
“را کونگ هان”(Ra Kyhong-hwan) یکی از توسعه دهندگان ربات شرکت اس کی تله کام در گفتگو با رویترز اظهار داشت: این ربات می تواند در حدود ۱۰ دقیقه با استفاده چراغ های فرابنفش و تجهیزات تمیز کننده یک ناحیه ای به وسعت ۳۳ متر مربع را ضدعفونی کند. توسعه دهندگان این دستگاه گفتند که آنها یک ابزار حفظ حریم خصوصی هم به آن اضافه کرده اند که از ثبت چهره های هر فرد در دستگاه جلوگیری می کند.
بزرگترین شرکت سینمایی کره جنوبی چند ربات برای کمک به افرادی که به سینما می روند قرار داده است تا این ربات ها در خرید بلیط و غذا و همینطور هدایت افراد به صندلی هایشان به آنها کمک کنند.