رونمایی از نخستین آمبولانس برقی در ژاپن

به گزارش نیوزتل سازمان آتش نشانی توکیو نخستین آمبولانس برقی را به ناوگان خود اضافه می کند.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از نیو اطلس، یک از پایگاه های آتش نشانی توکیو در همکاری با شرکت خودروسازی نیسان، یک آمبولانس الکتریکی به ناوگان خودرو های خود افزوده است. فناوری برقی کردن این آمبولانس روی خودروی ون NV400 نیسان اعمال شده است، خودرویی که الان در اروپا در حال فروش است.
این کار بعنوان بخشی از ابتکار عمل شهرداری توکیو معروف به “توکیو بدون آلاینده”(Zero Emission Tokyo) انجام شده است.
این آمبولانس برقی می تواند هفت خدمه و مسافر را در خود جای دهد و مجهز به یک برانکار برقی هم هست. این وسیله نقلیه دارای دو بسته باتری لیتیوم-یون با ظرفیت کلی ۳۳ کیلو وات ساعت است.
همینطور یک باتری ۸ کیلو وات ساعتی دیگر برای تأمین انرژی تجهیزات الکتریکی و سیستم تهویه هوای آمبولانس تعبیه شده است. این آمبولانس همینطور می تواند در صورت بروز خاموشی یا فجایع طبیعی بعنوان منبعی برای شارژ موبایل ها خدمت کند.

هنوز هیچ اطلاعاتی درباره مقدار مسیری که این آمبولانس با هر بار شارژ کامل می تواند بپیماید یا مشخصات عملکردی دیگر منتشر نشده است، اما گفته می شود موتور ۳٫۵ تنی این آمبولانس الکتریکی دارای قدرت ۵۵ کیلو وات و گشتاور ۲۲۰ نیوتون متر است.
سازمان آتش نشانی توکیو نخستین سازمانی نیست که وسایل نقلیه تمام الکتریکی مدرن را به ناوگان خود اضافه می کند. اوایل سالجاری سازمان آتش نشانی “یوجین اسپرینگفیلد” با استفاده از یک سه چرخه برقی یک برنامه آزمایشی را شروع کرد و شهر لینز در اتریش هم اجرای چنین برنامه ای را در سر دارد، اما بر اساس گزارش ها، ژاپن نخستین کشوری است که این مورد را عملیاتی می کند.