نخستین پرواز سفینه گردشگری ویرجین گلکتیک از خانه جدید خود

به گزارش نیوزتل سفینه فضایی ˮاسپیس شیپ توˮ(SpaceShipTwo) متعلق به شرکت فضایی ˮویرجین گلکتیکˮ(Virgin Galactic) سرانجام برای نخستین بار از پایگاه جدید خود بنام ˮاسپیس پورت امریکاˮ(Spaceport America) به پرواز درآمد.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، قطعات پازل گردشگری فضایی برای شرکت فضایی “ویرجین گلکتیک” سرانجام در حال آماده شدن هستند. این شرکت سفینه “SpaceShipTwo” را که جهت راه اندازی گردشگری فضایی طراحی و ساخته شده است، برای نخستین بار از خانه جدید خود به نام “Spaceport America” به پرواز درآورد.
این پرواز تنها یک آزمایش پرواز نرم از ارتفاع ۵۰ هزار پایی بود، اما این پرواز سبب شد تا فضاپیما به هدف مورد نظر برسد و خلبانان هم با فضای هوایی نیومکزیکو آشنا شدند.
این پرواز همینطور به ویرجین گلکتیک کمک می نماید تا عملکرد سفینه خویش را در مانورهای مشابه با آزمایش های قبلی مقایسه کند.
ضمن اینکه شرکت “ویرجین گلکتیک” می گوید تمام پروتکل ها را برای ایمن نگه داشتن خدمه در مقابل مبتلا شدن به بیماری همه گیر کووید-۱۹ رعایت کرده است و خدمه همگی ملزم به رعایت فاصله حداقلی از یکدیگر و پوشیدن ماسک بودند.
پروازهای آزمایشی بیشتری در راه خواهد بود و الان “ویرجین گلکتیک” بیشتر از هر زمان دیگری به هدف خود در راه اندازی گردشگری فضایی و بردن گردشگران متقاضی به یک سفر فضایی نزدیک است.
این شرکت تحت فشار قرار دارد تا کارهای خویش را سریع تر به سرانجام برساند، چون که وضعیت مالی آن مدتی است که وخیم است و تا زمانی که سفینه به صورت کامل راه اندازی نشود و گردشگران متقاضی مبالغی را پرداخت نکنند، پولی در کار نخواهد بود.