پیام تبریک دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی درباره پرتاب ماهواره نور

به گزارش نیوزتل دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی در پیامی تصریح کرد: پرتاب موفق ماهواره نور نشان داد که برای تلاشگران مومن و توانمند صنایع دفاعی کشور هیچ حد و مرزی در عرصه علم و دانش قابل تصور نیست.

به گزارش نیوزتل به نقل از شورایعالی انقلاب فرهنگی، سعید رضا عاملی دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی با صدور پیامی پرتاب موفق ماهواره نور را به همه نیروهای مسلح و بخصوص سروقامتان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک گفت و تصریح کرد که تلاشگران غیور و دانشمند صنایع دفاعی کشور با حرکت در مرزهای دانش های پیشرفته می توانند بدون اتکاء به هیچ قدرتی تمام نیازمندی های کشور در حوزه دفاعی را برطرف سازند.
مشروح این پیام به شرح ذیل است:
و اعدولهم ما استطعتم من قوه
در ایام ماه مبارک شعبان المعظم و در آستانه حلول ماه پرخیر و برکت رمضان، بار دیگر کام ملت بزرگ ایران شیرین شد و فرزندان پاسدار این ملت سرافراز موفق شدند در مقابل حیرت جهانیان ماهواره نور را با موفقیت به فضا پرتاب کنند.
این ماهواره که در شرایط تحریم همه جانبه صنایع دفاعی کشور از جانب دشمنان ملت ایران و با استفاده از آخرین دستاوردهای فناوری های مختلف در حوزه های مختلف ساخته شد؛ نشان داد که برای تلاشگران مومن و توانمند صنایع دفاعی کشورمان هیچ حد و مرزی در عرصه علم و دانش قابل تصور نیست و این تلاشگران توانمند و دانشمند با حرکت در مرزهای دانش های پیشرفته می توانند بدون اتکاء به هیچ قدرتی تمام نیازمندی های کشور در حوزه دفاعی را برطرف سازند.
این ماهواره که توسط موشک ماهواره بر “قاصد” که بر پایه سوخت جامد و مایع طراحی و ساخته شده، به فضا پرتاب شد توانست در فاصله زمانی ۵۱۰ ثانیه در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گیرد.
اما نکته جالبی که لازم است مورد توجه قرار گیرد این نکته است که هر چند ماهواره “نور” توسط متخصصان نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی، ساخته و پرتاب شده؛ اما کارکردهای این ماهواره تنها به کارکرد دفاعی و نظامی محدود نیست بلکه خدماتی در بخش های مختلف مانند حمل و نقل، مخابرات، هواشناسی و… هم توسط ماهواره “نور” به کشور عرضه خواهد شد.
بدون تردید امروز بعنوان یک روز افتخارآفرین و غرورآمیز در تقویم حیات پرافتخار ملت سرافراز ایران ثبت می شود و ملت قدرشناس ایران اسلامی باردیگر به فرزندان سبزپوش و عزیز خود در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نیروهای توانمند مسلح خود افتخار می کند.
ضمن عرض تبریک به محضر فرماندهی معظم کل قوا رهبر حکیم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) و همه آحاد ملت ایران، به همه نیروهای مسلح و بخصوص سروقامتان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خداقوت و دست مریزاد گفته و توفیقات روز افزون همه خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی را در تداوم خدمت به این نظام مقدس از درگاه خداوند متعال خواستارم.