شکایت دانشگاه های کره جنوبی از خسارت وارد شده بر اثر کروناویروس

به گزارش نیوزتل با عنایت به ادامه انتشار کرونا و برگزاری کلاس های دانشگاه ها به صورت آنلاین، دانشگاه های کره جنوبی گرفتار خسارت های مالی شده اند.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از یودبلیونیوز، با عنایت به این که دانشگاه های کره جنوبی به علت شیوع “کروناویروس” همچنان به صورت آنلاین برگزارمی شوند، خیلی از دانشجویان خارجی، دانشگاه های این کشور را ترک کرده اند.
در این میان کالج های خارج از کلان شهر سئول از کاهش درآمد خود شکایت دارند.
چندین مقام دانشگاهی کره جنوبی گفته اند که صدها دانشجوی خارجی از تصمیم خود برای تحصیل در این کشور منصرف شده اند یا این ترم غیبت کرده اند. این امر منجر به خسارت های شدید اقتصادی برای دانشگاه ها می شود چون که این دانشگاه ها شهریه گزافی که از دانشجویان خارجی می گیرند را دریافت نخواهند کرد.
از طرفی دیگر، خود دانشجویان کره ای هم دوره های آنلاین خویش را در خانه می گذرانند. دانشگاه ها هم از خوابگاه ها و کافه های خالی دانشگاه شکایت دارند چونکه باردیگر بخشی از درآمد خویش را از دست می دهند.
سخنگوی دانشگاه “چوسان” در گوانژو گفته که حدود ۲۰۰ تا ۹۳۰ نفر از دانشجویان خارجی این دانشگاه درخواست غیبت از دانشگاه کرده اند.
مقامات دانشگاه “نامبو” هم گفته اند که خوابگاه ها و کافی شاپ های خالی دانشگاه در دوران شیوع “کروناویروس” خسارت زیادی به دانشگاه وارد کرده است.