نیوزتل: سعی داریم در این محتوا در مورد اینکه یو پی وی سی چیست توضیح دهیم. از گروه مواد مصنوعی Unplasticised poly vinyl chloride (u.p.v.c) است.

سعی داریم در این محتوا در مورد ” یو پی وی سی چیست ؟ ” توضیح دهیم . از گروه مواد مصنوعی Unplasticised poly vinyl chloride (u.p.v.c) است. این ماده که نخستین بار در سال ۱۹۱۲ تولید آزمایشگاهی شد بر پایه سنگ نمک و نفت تشکیل شده که طی فرآیندی شیمیایی و پس ازگذار از چندین مرحله به پودری سفید رنگ بدل می شود که پی وی سی نام دارد. پی وی سی در درآمدزایی ، یکی از ارزشمند ترین فرآورده های شیمی به شمار می رود. در دنیا بیش از ۵۰% پی وی سی تولید شده در ساختمان به کار می رود.

علاوه براین از پی وی سی به عنوان پلاستیک  سخت برای کارت های نوار مغناطیسی ، صفحات گرامافون ، سیستم لوله کشی و کانال نیز استفاده می شود . همچنین با اضافه کردن افزودنی هایی که اصلی ترین آنها فتالیت است می توان پی وی سی را نرمتر و قابل انعطاف تر کرد، آنگونه که امروزه در صنایع پوشاک و لوازم خانگی مانند پرده ، روکش مبل، ساخت شلنگ، لوله نرم و تاشو در کف سازی ساختمان ها و رویه بام ها و عایق سازی کابل های برق استفاده می شود. در آتش سوزی ها ،سیم های روکش شده با پی وی سی، گاز هیدروژن کلراید تولید می کنند که کلر به عنوان از بین برنده ی رادیکال های آزاد، منشا موادی که احتراق را به تعویق می اندازد. امروزه این ماده یکی ازمهم ترین مواد ترموپلاستیک است که در بسیاری از رشته های ساختمانی، صنعت، کشاورزی و بسیاری ازطرح های زیربنایی از آبرسانی و شهرسازی گرفته تا هواپیماسازی کاربردهای گسترده دارد. افزودن مواد پایدار کننده مانند کلسیم موجب افزایش عمر و مقاومت  پی وی سی در برابر عوامل فیزیکی محیطی و آب و هوایی در اقلیم های متفاوت جوی و ثابت بودن رنگ در اثر گذشت زمان تابش نور خورشید می شود.

تاریخچه پیدایش یو پی وی سی

حدودآ درسال ۱۹۶۰ میلادی در اروپا آغاز گردید. با پیشرفت تکنولوژی و افزایش هزینه تولید درب و پنجره چوبی، آهنی و آلمینیومی استفاده از درب و پنجره های یو پی وی سی رونق روز افزون یافته است. سهولت ایجاد تنوع در طرح و رنگ و استقامت فیزیکی و پایداری در برابر شرایط جوی متفاوت و همچنین قابل بازیافت بودن یو پی وی سی به کار رفته ساخت این نوع درب و پنجره موجب تحولات عمده ای در این صنعت گردیده است.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت پنجره دوجداره هافمن کرج، نمایندگی پنجره کرج، نمایندگی ویستابست در کرج و همچنین به منظور تعویض پنجره کرج و خرید پنجره دوجداره در کرج به سایت karajupvc مراجعه نمایید.