محققان اروپایی: مرگ و میر کووید-۱۹ با آلودگی هوا مرتبط می باشد

به گزارش نیوزتل محققان با دقت به آمار تلفات بیماری همه گیر کووید-۱۹ در مناطق آلوده اروپا به ارتباط محتمل میان آلودگی هوا و میزان مرگ و میر بر اثر کروناویروس جدید رسیدند.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، محققان اروپایی با بررسی دو منطقه با بیشترین میزان مرگ و میر که همینطور دو نقطه از آلوده ترین شهرهای اروپا در شمال ایتالیا هستند، به یک ارتباط احتمالی بین آلودگی هوا و میزان مرگ و میر بر اثر مبتلا شدن به بیماری کووید-۱۹ رسیدند.
دانشمندان در مقاله خود که در مجله ScienceDirect انتشار یافته است، نوشتند: ما به شواهدی رسیدیم که افراد ساکن در منطقه ای که دارای آلاینده های زیادی است، مستعد مبتلا شدن به بیماری های مزمن تنفسی و پذیرش هر عامل عفونی هستند.
قرارگیری طولانی در معرض آلودگی
در ادامه این مقاله آمده است: علاوه بر این، قرارگیری طولانی مدت در معرض آلودگی هوا مانند یک نوع محرک در مبتلا شدن به التهاب مزمن حتی در افراد جوان و سالم عمل می کند. ازاین رو نتیجه می گیریم که سطح بالای آلودگی در شمال ایتالیا می تواند یک عامل مضاعف در میزان بالای مرگ و میر بر اثر کروناویروس باشد.
شرایط تنفسی مزمن
نویسندگان این مقاله همینطور گزارش دادند که مؤسسه هواشناسی رویال هلند از داده های ابزار نظارت بر اوزون در ماهواره “Aura” متعلق به ناسا بهره برده اند که فاش کرده است شمال ایتالیا یکی از آلوده ترین مناطق اروپا است. این مورد به علت شرایط جوی و جغرافیایی این منطقه است که منجر به ایستایی و سکون آلاینده ها می شود.
محققان معتقدند آلودگی هوا، نخستین خط دفاعی در مقابل کروناویروس را مختل می کند، ازاین رو زندگی در مناطق آلوده سبب می شود افراد، بیشتر مستعد مبتلا شدن به بیماری های مزمن تنفسی شوند.
آنها می گویند: این مورد به نظر ما تا حدی می تواند شیوع و مرگ و میر بالاتر یک عامل ویروسی جدید و بسیار مسری مانند کروناویروس جدید را در میان جمعیت ساکن در مناطقی که سطح آلودگی هوا در آنها بیشتر است، بالا ببرد، خصوصاً اگر سن متوسط ​​جمعیت این مناطق نسبتاً بالا باشد.