تصمیم جدید دولت آمریکا؛ ممنوعیت تخصیص بودجه در آمریکا برای خرید از هواوی و زد تی ای

به گزارش نیوزتل بر مبنای تصمیم جدید دولت آمریکا، تمامی شرکت ها در خاک این کشور به صورت رسمی از مصرف بودجه فدرال برای خرید تجهیزات از شرکت های هواوی و زد تی ای منع شدند.

به گزارش نیوزتل به نقل از زد دی نت، کاخ سفید که نگران سلطه چین بر بازار فناوری نسل پنجم و کاهش درآمدهای خود از این محل است، شرکت های چینی عرضه دهنده خدمات مخابراتی را تهدید امنیتی اعلام نموده و تمامی شرکای تجاری خویش را به عدم همکاری با این شرکت ها دعوت کرده است.
بر اساس قانون جدیدی که در ۱۴ مارس به امضای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا رسیده هیچ شرکتی در داخل این کشور حق ندارد بودجه فدرال را صرف خرید تجهیزاتی از زد تی ای و هواوی کند. این دو شرکت از نوامبر گذشته بعنوان تهدید امنیتی اعلام شده بودند.
قانون جدید چالشی برای عرضه خدمات مخابراتی به خصوص در مناطق دورافتاده و روستایی آمریکاست. چونکه مقرون به صرفه نبودن فعالیت در این مناطق برای شرکت های مخابراتی آمریکا سبب استفاده گسترده از خدمات هواوی و زد تی ای شده است.
بر اساس همین قانون بودجه ای یک میلیارد دلاری در اختیار عرضه دهندگان خدمات مخابراتی در نقاط دورافتاده و روستایی قرار می گیرد تا آنها تجهیزات شرکت های دیگر را جایگزین تجهیزات هواوی و زد تی ای کنند. کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا در حال تهیه یک لیست جامع از این شرکت هاست.