آزمایش تشخیص کروناویروس در انتظار تایید سازمان غذا و دارو

نیوزتل: یک استارتاپ انگلیسی، آزمایش جدیدی را برای تشخیص مبتلاشدن به کروناویروس ابداع کرده که ساده تر و کم هزینه تر از آزمایش های دیگر است.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از مدیکال اکسپرس، با گسترش مبتلاشدن به کروناویروس در سراسر جهان، نیاز به آزمایش های سریع و ساده، به شدت احساس می شود.
یک استارتاپ انگلیسی، در حال کار کردن روی آزمایشی است که می تواند نتایج را طی نیم ساعت عرضه نماید. این استارتاپ موسوم به “E25Bio”، روش آزمایشی خودرا بر اساس یکی از پژوهش های دانشگاه “ام.آی. تی” (MIT) ابداع کرده است و می خواهد آنرا برای تایید به “سازمان غذا و دارو” (FDA) بفرستد.
علاوه بر پژوهشگران دانشگاه ام.آی. تی، چندین گروه پژوهشی دیگر نیز روی پروژه هایی کار می کنند که می توانند به امکان درک نحوه انتقال ویروس و پیش گیری از آن منجر شوند.
پژوهشگران این پروژه در چندین سال اخیر، بر ابداع آزمایش های تشخیصی تمرکز کردند که عملکردی شبیه به آزمایش حاملگی داشته باشند و بتوانند پروتئین های ویروسی را تشخیص دهند. پژوهشگران از این روش ها، برای ابداع آزمایش هایی استفاده کردند که امکان تشخیص بیماری هایی مانند ابولا را فراهم آورند. این آزمایش ها، به بررسی پادتن هایی می پردازند که به پروتئین های ویروسی خاصی متصل می شوند.
پژوهشگران امیدوار هستند که این آزمایش جدید بتواند کارآیی لازم را در تشخیص نشانه های مبتلاشدن به کروناویروس داشته باشد. در صورتیکه سازمان غذا و دارو این آزمایش جدید را تایید کند، E25Bio می تواند به بررسی بیماران با این روش بپردازد. بدین ترتیب گام بعدی پژوهشگران، آغاز آزمایش های بالینی خواهد بود.
یکی از مزایای این آزمایش جدید، این است که می توان آنرا بسادگی و با هزینه کم برای شمار قابل توجهی از بیماران به کار برد.

منبع: