یک مقام سابق وزارت بهداشت آمریکا: رشد انفجاری مبتلا شدن به کرونا در آمریکا تا ۲ هفته دیگر

به گزارش نیوزتل فرزاد مستشاری هماهنگ کننده سابق فناوری اطلاعات سلامت در وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا در مورد فقدان یک استراتژی روشن در ایالات متحده برای مقابله با کرونا اخطار داده است.

به گزارش نیوزتل به نقل از حساب شخصی توئیتر فرزاد مستشاری، وی که هم اکنون شرکتی به نام Aledade را اداره کرده و خدمات مستقل مراقبت های درمانی عرضه می دهد، در رشته توئیت های خود خاطرنشان کرد: ما باید به روشنی مهار این ویروس را بعنوان یک هدف بهداشت عمومی تعریف نماییم و جلوی گردش ویروس کرونا را بگیریم.
وی که مدرک پزشکی خویش را از دانشگاه های ییل و هاروارد دریافت کرده، از کاهش فعالیتهای کاری برای مقابله با افزایش انتشار ویروس مذکور دفاع کرده و افزوده انتشار ویروس کرونا در آمریکا به شکلی مداوم در حال وقوع است و هر روز افراد جدید مبتلا به این ویروس شناسایی می شوند که سابقه مسافرت یا ارتباط با افراد بیمار را نداشته اند و ما می دانیم که این تازه نوع کوه یخی است که به دلیل تأخیر در انجام تست های کرونا شکل گرفته است.
رشد انفجاری مبتلا شدن به کرونا در آمریکا تا ۲ هفته دیگر
مستشاری در توئیت های خود پیشبینی کرده که ظرف دو هفته آینده تعداد موارد شناسایی شده ابتلاء به کرونا در آمریکا رشدی انفجاری خواهد داشت و این امر باعث خستگی فعالان بخش بهداشت و درمان و ناتوانی آنها برای واکنش مؤثر در مقابل ویروس کرونا در شرایطی خواهد شد که رشد انفجاری آن تازه شروع شده است.
هیچ وب سایت دولتی تازه ترین تحولات کرونایی را اطلاع رسانی نمی کند
وی از به تأخیر انداختن تعطیلی مدارس، لغو رویدادهای عمومی و گردهمایی ها و وادار کردن مردم به باقی ماندن در منازل انتقاد کرده و از اینکه هیچ وب سایت رسمی دولتی در آمریکا در مورد تازه ترین تحولات مربوط به ویروس کرونا اطلاع رسانی نمی کند، اظهار نارضایتی کرده است.
شاهد هیچ گونه شفافیتی از جانب دولت نیستیم
مستشاری نوشته است: از همه نگران کننده تر اینکه، من شاهد هیچ گونه شفافیتی از جانب دولت نیستم تا مشخص شود آیا تعداد مبتلایان به ویروس کرونا تا بدان حد افزایش یافته که سبب بیشترشدن قابل ملاحظه رجوع مردم به اورژانس و بستری شدن آنها شود یا خیر.
ضرورت لغو تمامی تجمع ها و گردهمایی های عمومی و تعطیلی مدارس
وی استراتژی مناسب برای مقابله با کرونا را بدین شکل توصیف کرده است: نظارت و کنترل جدی بر مبتلایان به بیماری های حاد تنفسی و دریافت آنی آمار و اطلاعات مربوط به این افراد از راه سیستم ها و تجهیزات فناورانه نصب شده در ۷۰ درصد از بیمارستان های آمریکا و سپس برنامه ریزی برای مهار کرونا بر اساس اطلاعات دقیق به دست آمده و خودداری از انجام آزمایش های روتین پزشکی در مورد افرادی که فاقد علایم بیماری هستند، عدم تماس نزدیک محافظت نشده با بیماران و لغو تمامی تجمع ها و گردهمایی های عمومی و تعطیلی مدارس.
این متخصص ایرانی الاصل در انتها همینطور خواهان تغییر برخی عادات مردم مانند دست دادن شده و افزوده که افراد باید دست های خویش را به صورت مرتب با ضدعفونی کننده بشویند، به هیچ عنوان صورتشان را با دست لمس نکنند و همه امور کاری و حرفه ای را از منازل انجام دهند.