با تلاش یک شرکت امریکایی؛ داروی کرونا ویروس تابستان آماده آزمایش در فاز انسانی می شود

به گزارش نیوزتل مدیرعامل شرکت داروسازی ˮری جنرانˮ( Regeneron) اعلام نمود که امیدوار است آزمایش یک دارو برای درمان ˮکروناویروسˮ در تابستان آتی صورت گیرد.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، “لئونارد شلیفر”(Leonard Schleifer) مدیرعامل شرکت داروسازی “ری جنران”( Regeneron) امیدوار است که داروی درمان “کرونا ویروس” که توسط شرکت او ساخته شده، در ماه آگوست سالجاری میلادی برای آزمایش در فاز انسانی آماده باشد.
البته سرعت استفاده از این دارو برای انسان، به نتایج آزمایشات اولیه روی حیوانات بستگی دارد.
شلیفر اظهار نمود: من معتقدم که ما کارهای زیادی می توانیم انجام دهیم. پیش از این شرکت “ریجنران” یک درمان موثر برای ویروس “ابولا” عرضه کرد که فرایند ایمنی سازی آن برای کروناویروس، روی موش های مهندسی ژنتیک شده شروع شده است. این موش ها به طریقی تغییر پیدا کرده اند که می توانند سیستم ایمنی بدن انسان را تقلید کنند.
وی افزود: ما لوله های آزمایش با آنتی بادی های زیادی داریم و طی هفته های آتی می خواهیم آنها را غربالگری نماییم. سپس در نظر داریم با استفاده از ترفندهای خود این دارو را در مقیاس های کامل عرضه دهیم و تا ماه آگوست آتی ۲۰۰ هزار دوز پیشگیری کننده “کرونا ویروس” تولید نماییم.
شلیفر اضافه کرد: شرکت ما می خواهد به سرعت آزمایشات بالینی این دارو را دنبال کند.
“ریجنران” یکی از ده ها شرکتی است که روز دوشنبه در یک جلسه در کاخ سفید گرد هم آمدند. مبحث این جلسه هم پیرامون عرضه درمانی برای کرونا ویروس بود که الان در سراسر جهان گسترش یافته است.
هم اکنون در سطح جهان، ۹۱ هزار و ۳۰۰ نفر مبتلا به کروناویروس هستند و آمار قربانیان این ویروس مرگبار هم به ۳ هزار و ۱۱۰ نفر در جهان رسیده است.
در آمریکا، ۱۰۸ مورد مبتلا شدن و ۹ مورد فوتی گزارش شده است.
گفتنی است، شرکت ریجنران این دارو را تحت نظر وزارت بهداشت، درمان و خدمات انسانی ایالات متحده گسترش می دهد و البته که تنها شرکتی نیست که به دنبال یافتن داروی قطعی برای کرونا ویروس می باشد.