محموله های جدید ایستگاه فضایی بین المللی با موفقیت ارسال شد

به گزارش نیوزتل شرکت ˮنورثروپ گرومنˮ(Northrop Grumman) موفق شد بعد از چنیدن بار تعویق، فضاپیمای ˮسیگنوسˮ خویش را با موفقیت به فضا ارسال نماید.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، فضاپیمای “سیگنوس”(Cygnus) حاوی محموله های ناسا به سمت “ایستگاه فضایی بین المللی” ارسال شد تا این محموله ها را به دست فضانوردان برساند.
در این مأموریت که در ساعت ۱۱: ۵۱ شب گذشته(۳: ۲۱ p.m به وقت به وقت منطقه زمانی شرقی) انجام شد، فضاپیمای “سیگنوس”(Cygnus) معروف به ” NG-۱۳” سوار بر موشک “آنتارس”(Antares) از سکوی ۰A “پایگاه فضایی منطقه ای ایالت های میانه ساحل اقیانوس اطلس” در مرکز پرواز والوپ(Wallops Flight Facility) ناسا به سمت ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب شد.
“جوئل مونتالبانو”(Joel Montalbano) معاون برنامه های ناسا برای ایستگاه فضایی بین المللی اظهار نمود: پرتاب امروز عالی بود.
ناسا قصد داشت این پرتاب را ۹ فوریه انجام دهد ولی به سبب مشکل سنسور سکوی پرتاب ۰A “پایگاه فضایی منطقه ای ایالت های میانه ساحل اقیانوس اطلس” مأموریت به تعویق افتاد. بعد از آن شرایط بد جوی هم تاخیرهای دیگری را به دنبال داشت.
فضاپیمای “سیگنوس NG-۱۳” سه شنبه ۱۸ فوریه به “ایستگاه فضایی بین المللی” می رسد و بیشتر از ۳ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم محموله از قبیل تجهیزات علمی، لوازم و سایر وسایل حیاتی را به دست فضانوردان مأموریت “اکسپدیشن ۶۲”(Expedition ۶۲) خواهد رساند.

در بین این محموله ها، میوه تازه و آبنبات هم دیده می شود. از نکات جالب این مأموریت این است که این برای نخستین بار است که پنیرهای گوناگون هم به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال می شود.
این پنیرها شامل پنیر “چدار”، “پارمزان” و “فونتینا” است و در یک کیسه سرد در فضاپیما قرار گرفته اند تا “اولگا اسکریوپوچکا”(Oleg Skripochka)، “جسیکا میر”(Jessica Meir) و “اندرو مورگان”( Andrew Morgan) فضانوردان ایستگاه فضایی از خوردن این مواد خوراکی لذت ببرند.