نیوزتل: ناسا برای پروژه ˮآرتمیسˮ به دنبال فضانوردان جدید است.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، “آرتمیس”( Artemis) پروژه بزرگ پیش روی ناسا است که هدف آن بازگشت انسان به ماه و سپس قدم گذاشتن انسان روی مریخ است.
ناسا تمهیدات گوناگونی را برای پیشبرد این پروژه به کار گرفته و حال آگاهی داده که به دنبال فضانوردان جدیدی است که به تیم توسعه این ماموریت ملحق شوند.
ناسا تاریخ ۲ مارس تا ۳۱ مارس سال جاری را برای پذیرش فرم های درخواست متقاضیان واجد شرایط اعلام نموده است.
از شرایط متقاضیان برای ملحق شدن به ناسا این است که این افراد حتما باید شهروندان آمریکایی باشند و مدرک کارشناسی ارشد خودرا در یکی از رشته های مهندسی، علوم زیستی، علوم فیزیک، علوم کامپیوتر و ریاضی گذرانده باشند.
اگر فردی مدرک کارشناسی ارشد نداشته باشد و به مدت دو سال در یک برنامه دکتری فعالیت داشته باشد هم می تواند فرم درخواست خودرا به ناسا اعلام نماید. البته این فعالیت باید در یکی از رشته های در رابطه با علوم، فناوری، مهندسی و یا ریاضی انجام شده باشد.
از طرفی دیگر، اگر فردی این مدارک معتبر را ندارد و یا مدرک وی تا ژوئن سال ۲۰۲۱ آماده می شود به شرطی می تواند فرم درخواست خودرا ارسال نماید که برنامه ملی آزمایش خلبانی را گذرانده باشد.
از دیگر شرایط تعیین شده برای متقاضیان این است که باید به مدت ۲ سال تجربه حرفه ای در زمینه های مرتبط را داشته باشند و یا حداقل هزار ساعت خلبانی در هواپیماهای جت را سپری کرده باشند.
در آخر باید اظهار داشت که فرد متقاضی باید آزمایش فیزیکی پرواز طولانی مدت را هم پشت سر بگذارد و چشمان وی اصلا ضعیف نباشد. فشار خون این افراد هم باید به اندازه ای باشد که به هنگام فرود روی زمین گرفتار مشکل نشوند.
طی پنج دهه گذشته، ناسا بیشتر از ۳۵۰ نفر کارآموز را آموزش داده است که هم اکنون ۴۸ فضانورد فعال در این سازمان مشغول کار هستند.
چندی قبل ۱۳ فضانورد جدید برای انجام ماموریت “آرتمیس” به ناسا ملحق شدند. این گروه شامل شش زن و هفت مرد بودند که در بین آنها، “یاسمین مقبلی”، یک فضانورد ایرانی تبار هم به چشم می خورد.