بصری سازی تاثیر انسان ها بر محیط زیست با فناوری واقعیت افزوده

نیوزتل: پژوهشگران درصدد اجرای طرحی جدید بمنظور بصری سازی تأثیر تنفس انسان ها بر محیط زیست و کره زمین هستند تا افراد درک بهتری از شرایط جهان پیدا کنند.

به گزارش نیوزتل به نقل از انگجت، طرح مذکور با استفاده از فناوری واقعیت افزوده اجرا می شود و تنفس نام دارد. انتظار می رود هدست های سازگار با این فناوری ظرف چند ماه آینده در اروپا و آمریکا عرضه شوند.
علاقمندان به مشارکت در این طرح باید از هدست های واقعیت افزوده شرکت مجیک لپ استفاده کنند تا دریابند با هر بار تنفس چه مقدار دی اکسیدکربن را وارد هوا می کنند و به چه میزان اکسیژن مصرف می کنند.
بدین منظور، یک سنسور بیومتریک بررسی وضعیت تنفس توسط پژوهشگران آمریکایی به هدست های مورد اشاره افزوده شده و کاربران از این طریق می توانند بطور مجازی هوای دم و بازدم خودرا مشاهده کنند.
با استفاده از هدست های مورد اشاره همین طور می توان اطلاعاتی در مورد کیفیت هوای شهر محل سکونت نیز دریافت کرد تا از وخامت کیفیت آب و هوا باخبر شد و بدتر شدن شرایطی که در آن زندگی می نماییم را درک کرد. بوسیله این شبیه سازی مجازی سه بعدی می توان جهت وزش باد را نیز که بر شیوه پراکنده شدن دم و بازدم تأثیر می گذارد، مشاهده کرد.

منبع: