به دلیل شرایط بد جوی دراگون آزمایش نشد

به گزارش نیوزتل شرکت ˮاسپیس ایکسˮ( SpaceX) به علت شرایط بد آب وهوا و دریای خروشان اقیانوس اطلس، آزمایش کپسول ˮدراگونˮ را به تاخیر انداخت.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، قرار بود روز گذشته پس از ظهر آزمایش کپسول “دراگون” از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا صورت گیرد ولی به علت شرایط بد جوی این آزمایش به امروز موکول شد.
همینطور از دیگر علت های تاخیر این آزمایش دریای مواج در اقیانوس اطلس اعلام شده است چونکه طی این آزمایش کپسول دراگون از موشک “فالکون ۹”(Falcon ۹) جدا شده و بعد از آن در اقیانوس اطلس فرود خواهد آمد.
در این راستا، امروز ۱۹ ژانویه ساعت هشت بامداد به وقت زمانی شرقی” EST”(۱۶: ۳۰ پس از ظهر امروز) آزمایش دراگون صورت خواهد گرفت.
مقرر است ناسا و وب سایت اسپیس از ساعت ۱۶: ۱۵ امروز آزمایش این مأموریت را به صورت زنده پوشش دهند.
در بخشی از این مأموریت، اسپیس ایکس عمدا یکی از راکت های خویش را نابود خواهد نمود تا ثابت کند که آنچه که داشته را به کار گرفته تا فضانوردان را حین پرواز ایمن نگه دارد. این تست آخرین آزمایش مهم کپسول سرنشین دار “دراگون” است تا بعد از آن و در آینده فضانوردان را به فضا اعزام کند.
در این آزمایش توانایی کپسول در بازگشت به زمین در صورت بروز هرگونه مشکل هنگام صعود تست خواهد شد و معروف به ” جداشدن به هنگام احساس خطر یا اختلال در پرواز” نام گرفته است.
گفتنی است پیشبینی های هوا برای امروز هم نگران کننده بوده و احتمال دارد که امروز هم این آزمایش انجام نشود.
در صورت عدم انجام این مأموریت، پرتاب باردیگر به فردا موکول خواهد شد.