نمایشگاه CES ۲۰۲۰ کنترل تلویزیون با مغز!

به گزارش نیوزتل شرکتˮ NextMindˮ به تازگی موفق به توسعه یک هدست شده است که کاربران توسط آن می توانند تنها با تمرکز، کانال تلویزیون و یا شخیصت بازی های ویدیویی خویش را تغییر دهند.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا، یکی از فناوری های در حال افزایش در نمایشگاه CES هدست هایی با فناوری “رابط مغز و رایانه” هستند که طی آن هدست ها مجهز به حسگرهایی هستند که می توانند بر فعالیتهای الکتریکی مغز کاربران نظارت داشته و آنرا اندازه گیری کنند.
واسط مغز و کامپیوتر از مجموعه ای از سنسورها و اجزای پردازش سیگنال تشکیل می شود که فعالیت مغزی فرد را مستقیماً به یک سری سیگنال های ارتباطی یا کنترلی تبدیل می کند.
شرکت فناوری فرانسوی “NextMind” یک هدست مجهز به بلوتوث ۳۹۹ دلاری توسعه داده است که می تواند بعنوان جایگزینی برای کنترل از راه دور یا گیم پدهای ویدیویی استفاده گردد و به کاربران این امکان را می دهد تا کانال ها یا شخصیت های یک بازی واقعیت مجازی را به آسانی و با تمرکز روی یک شیء روی صفحه، تغییر دهند. هدست مذکور از هشت الکترود برای نظارت بر قشر بینایی کاربر استفاده می نماید.
این شرکت اعلام نموده حالا در حال همکاری با شرکت های سازنده تلویزیون و بازی های ویدیویی و شرکت های خودروسازی است تا این فناوری را در این سیستم ها هم تعبیه کند که اگر این اتفاق رخ دهد بسیار جالب خواهد شد چون که برای مثال رانندگان تنها با تمرکز می توانند دمای خودرو و یا صدای موزیک را تغییر دهند.