نمایشگاه CES ۲۰۲۰ آشپز هوشمند در نمایشگاه CES 2020

نیوزتل: در نمایشگاه CES 2020 از یک سیستم هوشمند برای آشپزی رونمایی گردید که همه کارهای مربوط به پخت غذا را انجام می دهد.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از سی نت، در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ شاهد رونمایی از یک سیستم آشپزی هوشمند هستیم که می تواند همه مراحل طبخ غذا از وزن کردن مواد تشکیل دهنده تا ورز دادن خمیر را به صورت خودکار انجام دهد و با یک صفحه نمایش هوشمند جانبی کار می کند. هدف از تولید محصولات مربوط به آشپزی این است که همه کارهای مربوط به پخت غذا در آشپزخانه انجام شوند.
این سیستم هوشمند که “جولیا”(Julia) نام دارد، می تواند از عهده وزن کردن، خرد کردن و بخارپز کردن مواد غذایی برآید. جولیا به یک نمایشگر هوشمند هشت اینچی موسوم به “اسمارت چیکن هاب”(Smart Kitchen Hub) و یک کتاب دیجیتال آشپزی مجهز است که به آن در آماده کردن غذا کمک می نماید. کاربر فقط باید دستور پخت غذای مورد نظر خودرا انتخاب نماید و مواد غذایی را به کار ببرد.

دستورهای پخت، قابل تنظیم کردن هستند و به کاربر امکان می دهند غذا را مطابق سلیقه خود آماده کند. دوربینی که در نمایشگر تعبیه شده، می تواند مواد غذایی که می بیند را تشخیص دهد و دستور پختی برای آنها ارائه نماید. همین طور این نمایشگر، ویدئوهایی را برای آموزش مرحله به مرحله شامل می شود که کاربر را برای انتخاب مواد غذایی و آشپزی راهنمایی می کنند.
کاربر می توان با استفاده از نمایشگر که به دستیار صوتی “الکسا”(Alexa) متصل می شود، دستوراتی در مورد پروسه آشپزی بدهد. یک اپلیکیشن تلفن همراه موسوم به “کوکینک پال” (CookingPal) نیز امکان بررسی و کنترل ازراه دور آشپزی جولیا را فراهم می آورد. جولیا، حالت های متفاوتی برای آشپزی دارد و می تواند تنظیمات دما را طی پروسه پخت غذا تغییر دهد.

قیمت سیستم جولیا، کمتر از ۱۰۰۰ دلار تعیین شده و مقرر است درانتها سال ۲۰۲۰ برای فروش آماده باشد. شرکت سازنده می خواهد محصولات هوشمند بیشتری را برای آشپزخانه تولید نماید که فر هوشمند و اجاق گاز هوشمند را شامل می شوند.

منبع: