توسعه میکروحسگر یک میلی متری برای نظارت بر فاکتورهای مهم سلامتی

نیوزتل: پژوهشگران ˮدانشگاه ملی سنگاپورˮ(National University of Singapore) بتازگی موفق به طراحی و توسعه یک دستگاه خوانش بی سیم دریافت کننده سیگنال های سلامتی شده اند که کارش خواندن داده های ثبت شده توسط میکروحسگرهایی است که تنها یک میلی متر طول دارند و در زیرپوست کاربر به منظور نظارت بر سلامتی آن فرد کاشته می شود.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، ابزار بی سیم مذکور به کمک چند میکروحسگر می تواند بر فاکتورهای سلامتی افراد در ۲۴ ساعت از شبانه روز و در تمام هفت روز هفته نظارت کند. ابزار بی سیم مذکور مجهز به چند میکروحسگر با ضخامت کمتر از یک میلی متر است.
وظیفه این مودم بی سیم نظارت بر داده های میکرو حسگرهایی است که پژوهشگران آنها را در زیر پوست انسان قرار می دهند. دانشمندان سنگاپوری اعلام کردند که توسط این دستگاه بی سیم و میکروحسگرها قادر به نظارت بر تنفس و ضربان قلب افراد هستند.
پروفسور “جان هو”(John Ho) یکی از پژوهشگران این مطالعه اظهار داشت: ما امیدواریم که این ابزار کمک بزرگی به افراد جهان کند و بتوانیم توسط آن زمانی که شرایط فیزیولوژیکی آنها مانند ضربان قلب و گلوکز خون در وضعیت مناسبی نیست، به افراد آگهی دهیم. در گام بعدی این آزمایشات، ما قصد توسعه چند میکروحسگر را داریم که می تواند بر پارامترهای مختلف فیزیولوژیکی مانند گلوکز، فعالیت بیوالکتریک و شیمی خون افراد نیز نظارت کند.

منبع: