با همکاری مشترک ایتالیا و چین؛ خودروی برقی ارزان که با چاپگر سه بعدی تولید می شود

به گزارش نیوزتل یک شرکت ایتالیایی خودروساز از همکاری با یک موسسه چینی فعال در زمینه چاپ سه بعدی برای تولید خودرو های برقی دو نفره اطلاع داده که با چاپگر سه بعدی ساخته می شوند.

به گزارش نیوزتل به نقل از نیواطلس، شرکت های ایتالیایی و چینی XEV و Polymaker که قبلا هم برای تولید یک خودروی برقی به نام LSEV با همدیگر همکاری کرده بودند، این دفعه اتومبیل تازه ای به نام یویو را در خط تولید قرار خواهند داد.
هدف اصلی از اجرای این طرح تولید خودروی برقی ارزان قیمتی است که در محیط های شلوغ شهری قابل استفاده باشد. بخش عمده قطعات این خودرو با چاپگر سه بعدی تولید شده و سپس به یکدیگر متصل می شوند.
چارچوب اصلی خودروی مورد اشاره از جنس فولاد است و ترمز ای بی اس، کیسه هوا و ترمزهایی برای چرخ های جلو و عقب همچون امکانات آن است.

ابعاد این خودروی دو نفره ۲.۵ در ۱.۵ متر بوده و یک موتور برقی ۷.۵ کیلوواتی برای آن در نظر گرفته شده است. حداکثر سرعت این خودرو ۷۰ کیلومتر در ساعت است و با یک مرتبه شارژ می توان تا ۱۵۰ کیلومتر با آن رانندگی کرد.
درخودروی یویو از فناوری معروف به LiFePO۴ برای کنترل آنی وضعیت سلامت باتری خودرو استفاده شده تا در صورت ایجاد مشکل در آن به راننده اخطار داده شود.
نمایشگر لمسی در کنسول خودرو، سقف بازشدنی، آینه های برقی و ۱۸۰ لیتر فضا در صندوق عقب همچون دیگر امکانات این خودروی ۶۶۵۰ دلاری است. یویو در دسامبر سال ۲۰۲۰ به بازار می آید.