رانندگی و پرواز را باهم تجربه کنید بعلاوه فیلم

به گزارش نیوزتل به تازگی یک شرکت هلندی موفق به توسعه اولین خودرو در جهان شده است که کاربران می توانند هر زمان که مایلند رانندگی و هر زمان که مایلند با آن پرواز کنند.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، شاید بیشتر از یک قرن است که بشر در حال کوشش برای ساخت خودروی پرنده است اما این انتظارات بالاخره به پایان رسید چونکه اولین خودروی جهان که قابلیت پرواز را دارد نخستین پرواز خویش را در میامی انجام داد.

این وسیله نقلیه پرنده ” Pioneer Personal Landing Air Landing ” یا “PAL-V ” نام دارد و مجهز به سربار جمع شده و چند ملخ در عقب است و می تواند تا ارتفاع ۱۲ هزار و ۵۰۰ فوتی (۳۸۱۰ متر) بالا رود. حداکثر سرعت این خودروی بنزینی ۲۰۰ مایل در ساعت (۳۲۱.۸۶۹ کیلومتر در ساعت) در هوا و ۱۰۰ مایل در ساعت (۱۶۰.۹۳۴ کیلومتر در ساعت) در زمین است.
شرکت PAL-V این وسیله نقلیه دو نفره را توسعه داده است و هم اکنون ۷۰ فرد برای خرید این خودرو ۵۹۹ هزار دلاری نام نویسی کرده اند. البته این خودرو حالا در مرحله پیش فروش است و عرضه آن احیانا در سال ۲۰۲۱ صورت خواهد گرفت.

این ماشین پرنده دارای ۲۳۰ اسب بخار قدرت و یک موتور چهار سیلندر است. این وسیله نقلیه دو نفره تنها در ۱۰ دقیقه از یک ماشین سه چرخ به یک ژیروکوپتر یا هواچرخ تبدیل می شود و می تواند در کمتر از هشت ثانیه از سرعت صفر به سرعت ۶۰ مایل در ساعت برسد. وزن آن هم ۱۵۰۰ پوند است.
هواچرخ به هواگردی گفته می شود که بال چرخان آن بدون موتور باشد. هواچرخ در ظاهر همانند بالگرد است اما حرکت آن یا به وسیله یک ملخ موتوری یا یک کابل کششی صورت می گیرد. گذشتن هوا از پیرامون بال چرخان سبب بلند شدن هواچرخ از زمین می شود.
هواچرخ نوعی هواپیما با بال متحرک است. در هواچرخ، برخلاف بالگرد، نیروی موتور فقط صرف پیشراندن می شود و نیروی برآر در اثر جریان هوائی که به بال یا پروانه می وزد و آنرا به گردش درمی آورد ایجاد می شود. شکل ظاهری هواچرخ بسیار شبیه به بالگرد است ولی از نظر اصول پرواز با آن متفاوت است.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4