دومین مورد از آتش سوزی موبایل شیائومی در چین

به گزارش نیوزتل یک شهروند چینی ادعا می کند موبایل شیائومی که ۳ ماه قبل برای پدرش خریده، گرفتار آتش سوزی شده است. چندی پیش همین مدل موبایل شیائومی در هند هم آتش گرفته بود.
به گزارش نیوزتل به نقل از گیزموچاینا، یک موبایل شیائومی در چین آتش گرفته است. بر اساس گزارش رسانه ها این دستگاه یک موبایل Redmi Not ۷ Pro و متعلق به سونگ یوجی از شهروندان ایالت هنان بوده است. یوجی ادعا می کند این موبایل را ۳ ماه قبل برای پدرش خریده بوده است. این موبایل به صورت ناگهانی و هنگامیکه کاربر از آن استفاده می کرده، آتش گرفته است.
بر اساس گزارش ثبت شده موبایل مذکور در ۲۴ جولای از شیائومی مال در چین خریداری شده و در ۲۹ اکتبر گرفتار آتش سوزی شده است. پدر یوجی از این موبایل برای بازی کامپیوتری استفاده می کرده است. او هنگام بازی به خواب می رود و با بوی سوختگی از خواب می پرد و متوجه می شود موبایل در آتش می سوزد. پدر یوجی گرفتار سوختگی سطحی شده است. پرسنل خدمات بعد از فروش شرکت شیائومی دلیل این آتش سوزی را عاملی غیر از کیفیت موبایل اعلام نموده اند. این بدان معنا است که احیانا موبایل به علل خارجی که ارتباطی با کیفیت دستگاه ندارد، گرفتار آتش سوزی شده است. هرچند Redmi Not ۷ Pro دارای ضمانتنامه ۱۸ ماهه است اما موبایل سوخته شامل آن نمی گردد. جالب آنکه چاوهان ایشوار در هند هم چندی پیش ادعا کرد موبایل Redmi Not ۷ Pro او یک ماه بعد از خرید گرفتار آتش سوزی شده است. پاسخ شیائومی در این نمونه هم مشابه بود و دلیل آتش سوزی عاملی خارجی بوده است.