دانشمندان موسسه فناوری ماساچوست ابداع کردند جلوگیری از خونریزی مصدومان با تزریق مایع مغناطیسی

نیوزتل: دانشمندان موسسه فناوری ماساچوست(MIT) موفق به ابداع یک مایع مغناطیسی بی خطر برای بدن انسان شده اند که در هنگام برداشتن جراحت و خونریزی با تزریق آن می توان جلوی خونریزی را با استفاده از دو آهن ربا گرفت.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، هنگامی که نخستین امدادرسانان به قربانیان یک حادثه، مثلا تصادف رانندگی می رسند، ناگفته پیداست که یکی از اهداف اصلی آنها کنترل خونریزی مصدومان است. حالا با روش جدیدی که پژوهشگران MIT ابداع نموده اند ممکنست روزی بتوان با تزریق یک مایع مغناطیسی، این کار را با روشی مؤثرتر از همیشه انجام داد.
این مایع مغناطیسی توسط گروهی در MIT به سرپرستی “یوناتان تکلیب” ساخته شده و دارای ذرات مغناطیسی کوچکی است که بعنوان یک سیستم تعلیق مغناطیسی شناخته می شود.
ایده این است که دو آهنربای کوچک اما قوی به پوست چسبیده و در هر طرف جراحت قرار گیرند. سپس مایع مغناطیسی از بالای زخم مستقیماً در جریان خون تزریق شود. بدین سبب میدان مغناطیسی به وجود آمده توسط آن دو آهنربا سبب ایستادن ذرات مغناطیسی در محل زخم می شوند و تا حد زیادی خونریزی را کم می کنند یا حتی آنرا متوقف می کنند.

البته این یک اقدام موقت است که با هدف تثبیت شرایط بیماران تا رسیدن به بیمارستان انجام می شود. در بیمارستان انسداد مغناطیسی برداشته می شود و زخم بسته می شود.
این سیستم روی لطمه های داخلی کار نمی کند، اما بطور قطع می تواند جان افراد را در حوادث مختلف نجات دهد.
“تکلیب” می گوید: ما امیدواریم که مدت زمان بقای بیماران را حداقل ۳۰ دقیقه تمدید نماییم، بطوریکه آنها بعد از ورود به مرکز درمانی در وضعیت پایدارتری قرار داشته باشند. مطالعات نشان داده اند که از دست دادن خون تأثیر مدلول داری بر احتمال زنده ماندن افراد دارد.
پژوهشگران این مطالعه را در انجمن پزشکی آمریکا در سیاتل ارائه دادند.

منبع: