دستاوردهای ایرانی در نمایشگاه چین عرضه شدند

به گزارش نیوزتل دستاوردهای شرکتهای دانش بنیان در حوزه های نانو، بایو و تجهیزات صنعتی پرداخت در نمایشگاه بین المللی واردات چین عرضه شدند.

به گزارش نیوزتل به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، دومین نمایشگاه بین المللی واردات چین از روز سه شنبه ۱۴ آبان فعالیت خویش را در شهر شانگهای چین شروع کرد. هدف دولت چین از برگزاری این رویداد، کمک به حضور شرکت های بزرگ در بازار چین و تامین نیاز صنایع کشور از ابعاد مختلف همچون فناوری و انرژی است.
در این رویداد بزرگ، بیشتر از ۳۵۰۰ شرکت از سراسر دنیا به عرضه آخرین دستاوردهای خود می پردازند. امسال پاویون ملی جمهوری اسلامی ایران در بخش کشورها، به عرضه دستاوردهای ایران در حوزه های فناورانه همچون نانو، بایو و تجهیزات صنعتی پرداخت و با معرفی محصولات فناورانه، ظرفیت های همکاری با ایران را به نمایش گذاشت.
پاویون هایتک ایران در روز ۱۵ آبان با حضور وزیر محترم صنعت معدن و تجارت، مهندس زادبوم رئیس سازمان توسعه تجارت، معاون ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و سرکنسول شانگهای شروع به کار کرد.
قربانعلی، مدیر مرکز نانو ایران در چین، از تعامل خیلی خوب بین خصوصی و دولتی برای حضور پررنگ ایران در این رویداد اطلاع داد.
وی همینطور از همکاری با چین بعنوان یکی از اولویت های دانش بنیان کشور یاد کرد و اضافه کرد: می توان از این ظرفیت برای توسعه همکاریهای گسترده فناورانه و اقتصادی استفاده نمود. این نمایشگاه ۲۰ آبان به کار خود آخر می دهد.