گوگل امکان جستجوی ساده سوابق پزشکی را فراهم می آورد

نیوزتل: شرکت ˮگوگلˮ با راه اندازی و توسعه بخش سلامت خود می خواهد سوابق پزشکی افراد را هم برای بیماران و هم پزشکان در فضایی شبیه به فضای وب در دسترس قرار دهد.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، گوگل از بخش سلامت(Health) خود که اخیراً به وجود آورده است، خیلی تعریف می کند، اما توضیح چندانی در مورد آنچه که در این بخش وجود دارد ارائه نداده بود و حالا سوژه روشن شده است.
“دیوید فاینبرگ” مدیر بخش سلامت گوگل و منابع خبری CNBC بعضی از ایده های این تیم را تشریح کرده اند که طی آن بیماران و پزشکان می توانند با یک جستجوی ساده به سوابق پزشکی مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.
فاینبرگ از یک نوار جستجو حرف می زند که به پزشکان کمک می نماید سوابق پزشکی را مانند جستجو در وب پیدا کنند. بعنوان مثال پزشک برای یافتن سوابق پزشکی یک بیمار ۸۷ ساله بجای استفاده از نام بیمار می تواند شماره ۸۷ را جستجو کند.
همین طور کاربران خواهند توانست بدون نیاز به وب به اطلاعات قابل اعتماد دست یابند.
هنوز معین نمی باشد که این دو ایده چقدر به واقعیت نزدیک است و یقین پیدا نشده است که تیم جستجوی گوگل برنامه جستجوی سلامت اختصاصی خودرا کلید بزنند، اما به هر حال به ما نشان میدهد که در آینده باید منتظر چه چیزی در حوزه فناوری سلامت باشیم.
هرچه اتفاق بیفتد، فاینبرگ به شدت در پشت پرده مشغول می باشد. سایر منابع ادعا می کنند که وی در حال ساختن پل هایی برای بهبود کاوشهای در رابطه با سلامتی در گوگل و یوتیوب است. این تیم می تواند بسیار به تقویت تجربیات مراقبت های بهداشتی کمک نماید.

منبع: