گوشیهایی با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسل در راهند!

نیوزتل: مقرر است شرکت شیائومی در چهار مدل از گوشیهای هوشمند خود دوربین های ۱۰۸ مگاپیکسلی به کار گیرد.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از ردیت، این روزها به لطف فعالیت های شرکت های دوربین سازی، جنگ به کارگیری مگاپیکسل های بیشتر در محصولاتی مانند گوشیها و دوربین ها داغ تر شده است.
بطوریکه این محصولات در ابتدا با دوربین های ۴۸ مگاپیکسل شروع شدند و سپس به ۶۴ مگاپیکسل ارتقا پیدا کردند که حال خبر رسیده این میزان به ۱۰۸ مگاپیکسل خواهد رسید.
می توان انتظار داشت که در آینده شرکت های بیشتری حسگرهایی با مگاپیکسل بالاتر تولید خواهند کرد.
در این راستا شرکت چینی “شیائومی” اعلام نموده که هم اکنون روی تولید چهار گوشی با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسل کار می کند که مقرر است که بعنوان دوربین های اصلی و در عقب این گوشیها به کار گرفته شوند.
شواهد از آن حکایت می کند که چند دستگاه گوشی شیائومی با سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی عرضه خواهند شد که احتمال دارد سنسور “ISOCELL Bright HMX” شرکت سامسونگ باشد.
البته رابط کاربری “می یوآی”(MIUI) که مخصوص گوشیهای شیائومی است، هم در حال سازگار شدن و تطبیق پذیری با تصاویر ۱۰۸ مگاپیکسل است تا این عکس ها را با کیفیت و رزولوشن بالا نمایش دهد.
“می یوآی” نام رابط کاربری مخصوص تلفن های همراه می باشد که توسط شرکت شیائومی بر پایه سیستم عامل منبع باز اندروید توسعه داده شده است.
این پشتیبانی برای گوشیهای مدل “tucana”، draco”، “umi” و “cmi” شیائومی صورت خواهد گرفت و باید گفت این کلمات کدگذاری های اعلام شده از طرف شیائومی هستند.
توانایی مشاهده تصاویر ۱۰۸ مگاپیکسلی در این مدلها دلیل قطعی استفاده از این دوربین های فوق قوی در این گوشیها نیست ولی انتظار می رود که این اتفاق صورت گیرد.
در گذشته، اپلیکیشن های گالری تولیدکننده های اصلی گوشی همچون شیائومی، این اجازه را به کاربر نمی داد که به اندازه واقعی روی تصاویر بزرگ نمایی انجام دهد.
خیلی از این مشکلات زمانی برطرف شد که نخستین گوشیهای ۴۸ مگاپیکسلی به بازار عرضه شدند. در آن زمان بخش گالری گوشیها قادر شدند در اندازه کامل عکس، بزرگنمایی کنند.
بدین سبب این پیشرفت منطقی است که گالری گوشیهایی با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی بتوانند کیفیت بالای ۱۰۸ مگاپیکسلی را پشتیبانی کنند.
شرکت شیائومی جزئیات بیشتری از محصولات جدید خود منتشر نکرده است.

منبع: