رئیس سازمان اوقاف مطرح کرد: ورود سازمان اوقاف به حوزه پشتیبانی از دانش بنیان ها

به گزارش نیوزتل رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از ورود این سازمان به حوزه دانش بنیان اطلاع داد و اظهار داشت: از توسعه فناوری های در رابطه با بذر، کشت بافت و تولید نشاء، و تجهیزات پزشکی حمایت می نماییم.

به گزارش نیوزتل به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، حجت الاسلام دکتر سیدمهدی خاموشی در آئین انعقاد تفاهم نامه پشتیبانی از توسعه فناوری بذر که میان صندوق نوآوری و شکوفایی، دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه به امضا رسید، تصریح کرد: در شرایط فعلی که مسئله تحریم ها مطرح است، سازمان ها و نهادهایی که توانایی ورود به حوزه بذر را دارند باید در این زمینه وارد شوند و برای تولید محصولات کشاورزی، اقدامات لازم را انجام دهند.
وی تصریح کرد: رفع تحریم ها، ارزآوری، اشتغال زایی و اجرای هوشمندسازی از اهداف این سازمان است، بنابراین تحریم ها می تواند بهانه خوبی باشد که سازمان ها به صورت جهادی وارد عمل شوند. خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی این اقدام عملی را انجام داده و الان محصول بذر، مراحل تست و آزمایش را طی کرده و وارد فاز تجاری سازی شده است.
خاموشی عنوان کرد: علاوه بر این دانشگاه آزاد اسلامی با عنایت به توانمندی هایی که در اختیار دارد، امکانات خوبی را در اختیار مردم قرار داده است.
وی به نمونه طرح تولید موتورسیکلت برقی برای کاهش آلودگی و مصرف بنزین در کشور اشاره نمود و اظهار داشت: این طرح از جانب دولت و مجلس در حال پیگیری است چون که تبدیل موتور سیکلت های موجود به موتورسیکلت برقی می تواند از افزایش آلودگی هوا جلوگیری کند. بنابراین حرکت به سمت موتور و خودرو های برقی می تواند سبب پالایش فضای کلان شهرها شده و همینطور در کاهش مصرف سوخت هم مؤثر باشد.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: تولید فناوری بذر به صورت آزمایشی در استان اصفهان اجرایی شده است. لازم به ذکر است که حمایت های سازمان اوقاف و امور خیریه تنها به توسعه فناوری در رابطه با بذر محدود نبوده بلکه برای توسعه فناوری های کشت بافت و تولید نشاء هم مذاکراتی با محققان و شرکت های دانش بنیان این حوزه صورت گرفته و برای توسعه فناوری های در رابطه با ایمپلنت های استخوانی، دندانی و جمجمه هم اقداماتی صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: علاوه بر این قرارداد تجهیزات پزشکی را هم برای بی نیاز کردن کشور در این عرصه منعقد کرده ایم؛ چون که توسعه فناوری های در رابطه با سلول درمانی از دیگر برنامه های حمایتی این سازمان است. تلاش داریم تا با رفع تحریم ها و پیشگیری از خروج ارز از کشور بتوانیم از حوزه های دانش بنیان، حمایت های درخور توجهی داشته باشیم.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از ورود این سازمان به حوزه دانش بنیان اطلاع داد و اظهار داشت: علاوه بر پشتیبانی از توسعه فناوری در رابطه با بذر، برای توسعه فناوری های کشت بافت و تولید نشا و توسعه فناوری های در رابطه با ایمپلنت هم مذاکراتی با محققان و شرکت های دانش بنیان این حوزه انجام داده ایم.