ویژگی VPS این است که کلیه امکانات سرورهای فیزیکی را در اختیار قرار می دهد در حالی که خرید سرور مجازی هزینه ای بسیار کمتر برای کاربران به همراه دارد.

سرور مجازی

سرور مجازی یا Virtual Private Server که به اختصار VPS نام گرفته اصطلاحی ست که در هاستینگ استفاده می شود. با بهره گیری از برخی نرم افزار های مجازی سازی می توان سرور فیزیکی را به چند سرور مجازی متفاوت یا یکسان تقسیم بندی کرد. وی پی اس ها بر اساس برنامه ریزی های که انجام می شود، سهم مشخصی از حافظه اصلی و فضای دیسک سخت را در اختیار می گیرند. ضمن اینکه وی پی اس ها یا همان سرور های مجازی کاملا مستقل عمل می کنند و می توان سیستم عامل های متفاوتی بر روی آن ها نصب نمود.

مدیریت وی پی اس ها امری مهم بوده و وب هاستینگ دوریس با توجه ویژه ای که به این موضوع داشته است در زمان خرید سرور مجازی به کاربران خود پنل مدیریتی Vcenter را ارائه می دهد. با استفاده از این پنل کاربران می توانند وی پی اس خود را مانیتور و ریبوت کنند. در صورت خرید سرور مجازی از وب هاستینگ دوریس اگر کاربران نیاز به کمک داشته باشند، تنظیمات نصب سیستم عامل مانند مونت ایزو قابل انجام است.

یک ویژگی VPS اینست که کلیه امکانات سرورهای فیزیکی را  در اختیار قرار می دهد در حالیکه خرید سرور مجازی هزینه ای بسیار کمتر برای کاربران خواهد داشت. وی پی اس ها مناسب مدیران و صاحبان سایت هایی است که نیاز به منابع سیستمی زیاد و امن دارند و یا وب سایت هایی که ترافیک بیشتری نیاز داشته و هدف گذاری گسترش کسب و کار خود را بر اساس توسعه وب سایت خود قرار داده اند. در واقع افرادی که قصد دارد در دنیای تجارت الکترونیک فعالیت کنند اما امکان پرداخت هزینه های سرسام آور سرور های فیزیکی را ندارند نیاز به خرید سرور مجازی دارند.

 

سرور مجازی ایران، قوی و به صرفه

خرید سرور مجازی ایران ویژگی های قابل توجهی دارد که مهم ترین آن ها موضوع نگهداری و سخت افزاری است که موجب صرفه جویی قابل توجهی در هزینه هایی که به کاربران تحمیل می شود گردیده است. ضمن اینکه تمام قابلیت های سرور مجازی از خارج کشور مانند نصب انواع سیستم عامل ها بر روی سرور مجازی ایران وجود دارد.

سرور مجازی ایران که توسط وب هاستینگ دوریس ارائه می شود دارای تکنولوژی های به روز و سیستم های قدرتمندی مانند رم های DDR4 و دیسک های SAS و SSD  سری اینترپرایز بوده که در کشور منحصر به فرد محسوب می شود. وب هاستینگ دوریس سرویس دهی های سرور مجازی ایران خود را از طریق دیتاسنتر های پارس آنلاین و زیرساخت و آسیاتک به خوبی انجام می دهد.

بطور کلی خرید سرور مجازی در هر دو صورت سرور مجازی ایران یا خارج از ایران، در مقایسه با سرور های فیزیکی برای برخی از کسب و کارهای اینترنتی بسیار بصرفه تر بوده و کاربران نهایی که خرید سرور مجازی را به سرور فیزیکی ترجیح داده اند تفاوتی از لحاظ عملکرد میان این دو سیستم احساس نمی کنند. وب هاستینگ دوریس با درک نیاز های مشتریان خود پلن های گوناگونی را در نظر گرفته که بتواند علاوه بر رفع نیاز های مشتریان از تحمیل هزینه های اضافی به آن ها جلوگیری نماید. ارائه سیستم های قدرتمند سخت افزاری و نرم افزاری مرتبط با وی پی اس ها، در اختیار قرار دادن پنل مدیریتی قدرتمند و در نهایت معرفی و ارائه سرور مجازی ایران از امکانات ویژه ای است که وب هاستینگ دوریس در اختیار کاربران قرار داده است. کارشناسان حرفه ای وب هاستینگ دوریس در تمام مراحل خرید، راه اندازی و نگهداری از سرور مجازی در کنار مشتریان بوده و هرگونه مشکل و یا سوالی که توسط کاربران مطرح گردد با صبر و حوصله پاسخ خواهد گفت.