رئیس سازمان فضایی ایران مطرح کرد: توسعه بازار کسب وکارهای فناوری فضایی، گردهمایی استارت آپ های فضا

نیوزتل: رئیس سازمان فضایی ایران توسعه بازار کسب وکارهای فناوری فضایی را اولویت جدی این سازمان در سال ۹۸ عنوان نمود و اظهار داشت: گردهمایی استارت آپهای فضایی فرصت مناسبی برای ارائه خدمات این کسب وکارها است.

به گزارش نیوزتل به نقل از مهر، مرتضی براری در اینستاگرام نوشت: توسعه بازار کسب وکارهای فناوری فضایی یک اولویت جدی است که با تمام توان و انرژی برای دستیابی به آن تلاش می نماییم و از ظرفیت تمام استان های کشور در این راه بهره خواهیم برد.
وی با اشاره به سفر خود به استان چهارمحال و بختیاری و دیدار با مسئولان این استان افزود: علاوه بر آن، در این سفر شناسایی نیازها و توسعه کسب وکارهای حوزه فضایی در سطح این استان مورد توجه قرار گرفت.
معاون وزیر ارتباطات ابراز امیدواری کرد که در تمام کشور برمبنای ظرفیت ها و توانمندی های هر استان، با ایجاد کسب و کارها و ارائه خدمات با کیفیت و مطلوب، افزایش اشتغال، مدیریت بهینه منابع و افزایش بهره وری در حوزه های مختلف شکل گیرد.
رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به برگزاری گردهمایی شرکت ها و استارت آپ های حوزه فضایی در تاریخ ۱۶ تا ۱۸ تیرماه جاری اظهار داشت: این گردهمایی فرصت مناسبی برای کسب وکارهای حوزه فضایی شمرده می شود تا با شبکه سازی و دریافت نیازهای فناورانه دستگاه های مختلف، بتوانند خدمات خلاقانه ای را ارائه نمایند.
وی اشاره کرد: این مسیر را تا رسیدن به یک نتیجه مطلوب بدون وقفه ادامه خواهیم داد.
به گزارش نیوزتل به نقل از مهر، نخستین گردهمایی شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های حوزه فضایی همراه با نمایشگاه محصولات فضایی و نشست های تبادل فناوری و نوآوری ۱۶ تا ۱۸ تیرماه ۱۳۹۸ با همکاری سازمان فضایی، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و پژوهشگاه فضایی ایران در محل مجتمع شکوفایی شرکت های دانش بنیان انجام می شود.
همزمان با این گردهمایی، دو کارگاه «فرصت های کسب وکاری ماهواره های مخابراتی» و «فرصت های کسب وکاری در حوزه سنجش از دور» انجام خواهد شد.

منبع: