ربات آتش نشانی که به کمک کلیسای نوتردام رفت بعلاوه فیلم

به گزارش نیوزتل کلیسای تاریخی نوتردام پاریس با ۸۵۰ سال قدمت، عصر دوشنبه گرفتار آتش سوزی مهیبی شد که این بنای پرارزش تاریخی را تا مرز نابودی کامل برد.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، از آنجائیکه این کلیسا محل استقرار اسقف اعظم پاریس هم بوده است، وجود آن برای مردم پاریس بسیار مهم بود.
یک ربات آتش نشان به نام ” Colossus ” به ۴۰۰ آتش نشان کمک کرد تا نوتردام را از نابودی کامل نجات دهند. دقیقاً زمانی که کلیسای جامع نوتردام آغاز به آتش سوزی کرد، ربات مذکور را به آنجا فرستادند.
وزن ربات ” Colossus ” یک هزار و ۱۰۰ پوند بوده و قادر به حمل تجهیزات و اسپری آب است.
ربات مذکور به آتش نشانان کمک کرد تا بتوانند از سوختن آثار مهم داخل کلیسای نوتردام جلوگیری نمایند. ربات “Colossus” قابل کنترل از طریق دور است و به شلنگ های آب آتش نشانی و دوربین مجهز است و بنابراین آتش نشانان می توانند از آن در داخل کلیسای نوتردام هم استفاده کنند.
ربات مورد اشاره که مقاوم در مقابل آب و آتش است، قادر به حمل تجهیزاتی تا بیشتر از ۱۲۰۰ پوند است. ربات ” Colossus ” توسط کمپانی فرانسوی” Shark Robotics ” طراحی و توسعه داده شده است.
ربات مذکور علاوه بر کمک به کاهش آتش سوزی دارای قابلیت های مختلفی همچون حمل و نقل تجهیزات، مصدومین و هم بررسی مناطق با استفاده ازدوربین اچ دی است.
اکنون ۴۰۰ آتش نشان در کلیسای نوتردام حضور دارند. احیای کلیسای جامع معروف یک فرایند طولانی خواهد بود، علیرغم اینکه رئیس جمهور فرانسه، “امانوئل مکرون”، اعلام نموده است تا طی پنج سال آینده بازسازی نوتردام تمام خواهد شد.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی کند.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4