طبق برنامه ریزی ژاپنی ها ربات ها در ماه پایگاه خواهند ساخت

نیوزتل ربات ها در ماه پایگاه خواهند ساخت
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، “آژانس فضایی ژاپن” اخیراً اعلام نموده که می خواهد با کمک ربات ها پایگاهی در ماه بسازد برای اینکه ربات ها به صورت خودمختار و بدون نظارت مستقیم انسان می توانند این کار را انجام دهند.
حدود سه سال است که پژوهشگران در حال کوشش برای تحقق این رؤیا هستند. این پروژه همکاری میان آژانس جستجوهای هوافضای ژاپن یا جاکسا (JAXA) و سه دانشگاه ژاپن یعنی “مؤسسه فناوری Shibaura”، “دانشگاه الکترو ارتباطات” و “دانشگاه کیوتو” است.
اخیراً طی این همکاری پژوهشگران آزمایشی را در زمینه ساخت و ساز خودکار در پایگاه آزمایشی “Kajima Seisho ” انجام دادند.
مقامات جاکسا اخیراً در اطلاعیه ای اعلام نمودند که طی این آزمایشات آنها از یک “بکهو لودر” ۷ تنی خودکار به منظور تمرین جهت استفاده از ربات ها برای ساخت پایگاه در ماه استفاده کردند.
طی این آزمایشات، آنها بکهو خودکار را در مکانی قرار داده و و از طریق دور آنرا کنترل کردند. عملیات هایی که نیاز به مدیریت بهتر داشتند با کنترل از طریق دور توسط انسان انجام می شد. بکهو مذکور با ابزار فوق پیشرفته و کنسول کنترل اتوماتیک از طریق دور کنترل می شد. بدنه این بکهو لودر از ابزارهایی ساخته شده است که از آن در مقابل برخورد شهاب سنگ و برخی اشعه ها محفظت می کند.

بکهولودر نوعی تراکتور مجهز به بیل جلو به نام(Loader) و بیل عقب به نام(BackHoe) است. این دستگاه در اندازه ها و مدلهای کوچک و بزرگ مناسب برای کار در مزارع و کارهای عمرانی و ساختمانی طراحی شده است.
البته ساخت یک پایگاه در ماه تنها برنامه آژانس فضایی ژاپن نیست بلکه این آژانس اواسط ماه مارس سال جای باز اعلام نمود برای ساخت یک ماهنورد با شرکت خودروسازی تویوتا همکاری کرده است. همکاری تویوتا و جاکسا به ساخت کاوشگری منجر خواهد شد که قادر به اعزام فضانوردان به ماه بدون نیاز به لباس مخصوص است. این ماه نورد قادر خواهد بود ۱۰ هزار کیلومتر از سطح ماه را کاوش کند و جاکسا می خواهد این فضاپیما را در سال ۲۰۲۹ میلادی احتمالاً سوار بر موشک “ژاپن-V” راهی فضا کند که ماه پیما شش ماه پس از پرتاب باز به ماه خواهد رسید.
جاکسا اعلام نموده که این ماه نوردهای سرنشین دار دارای کابین هایی خواهند بود که به کاوشگر اجازه حمل فضانوردان در مسافتی وسیع در سطح ماه را می دهد.
در کانسپت ماه نورد طراحی شده توسط تویوتا آمده است که این ماه نورد برای حمل دو فضانورد طراحی شده است و از انرژی خورشیدی و فناوری سوخت سلولی برای حرکت استفاده خواهدنمود.
جاکسا برنامه ریزی کرده که انسان ها را در دهه ۲۰۳۰ میلادی به ماه اعزام کند.