با روش جدید محققان دانشگاه پردو امکان هک دستگاه های ایمپلنت پزشکی متوقف می شود

نیوزتل: محققان دانشگاه ˮپردوˮ روشی جدید پیدا کرده اند که امکان هک کردن دستگاه های ایمپلنت پزشکی را متوقف می کند.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از مدگجت، چند سالی است که هکرها می توانند دستگاه های کاشتنی با قابلیت های بیسیم را هک کنند. از میان این دستگاه ها می توان به دستگاه تنظیم کننده ضربان قلب یا دفیبریلاتورهای قلبی و عروقی اشاره نمود.
دستگاهی الکتریکی که با شوک های الکتریکی خفیف، تارلرزه بطنی یا دهلیزی را بیاثر می کند، دفیبریلاتور یا تارلرزه بَر نام دارد.
عملکرد مناسب این دستگاه ها سبب می شود خیلی از انسان ها به زندگی خود ادامه دهند.
حال محققان دانشگاه “پردو”(Purdue) که به بررسی و مطالعه این مشکلات پرداخته اند، راهی جدید برای مقابله با هک کردن ایمپلنت های پزشکی پیدا کرده اند.
این محققان در این پروژه در نظر داشتند که استفاده از دستگاه های بی سیم را متوقف کنند و در عوض از قابلیت رسانایی خود بدن برای فرستادن سیگنال ها از دستگاه ایمپلنت به یک ساعت هوشمند یا دستگاه گیرنده سیگنال استفاده کنند.
اگر هیچ گونه سیگنالی از محیط خارجی دریافت نشود، هکر می تواند با دستگاه هدف خود ارتباط برقرار کند و حتی فرصت هک کردن ایمپلنت را بیابد.
بالقطع این روش محققان مزایای ارتباط بیسیم را ندارد ولی مردم در زندگی واقعی گوشی خودرا در دست خود نگه می دارند. بدین سبب این دستگاه های هوشمند می توانند برای دریافت و انتقال سیگنال ها بوسیله ایمپلنتی که زیر پوست کاشته می شود، مورد استفاده قرار گیرند.
بالقطع این فناوری به قدرتی کمتر از بلوتوث نیاز دارد بدین سبب باطری هایی که داخل دستگاه ایمپلنت به کار می روند، طول عمر بیشتری خواهند داشت.