در پی شکایت مسافران نیمی از کارمندان رباتیک یک هتل چینی اخراج شدند

نیوزتل: یک هتل در چین که ربات ها را بعنوان کارمندان خود استخدام کرده بود، مجبور شد نیمی از آنها را اخراج کند.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، یک هتل در چین که برخی کارمندان خودرا از میان ربات ها انتخاب نموده بود، مجبور شد نیمی از آنها را اخراج کند. این هتل موسوم به “هن نا” (Henn na) که در سال ۲۰۱۵ افتتاح شد، اولین هتلی است که ربات ها را بعنوان کارمند در خدمت گرفته است اما به دنبال شکایات متوالی مشتریان، بیشتر از نیمی از ۲۴۳ ربات حاضر در هتل اخراج شدند.
یکی از کارمندان هتل اظهار داشت: با اخراج ربات ها، دیگر مجبور نیستیم که دائما به شکایت های مشتریان درباره مشکلات به وجود آمده توسط ربات ها پاسخ دهیم.
کارمندان این هتل، ربات های گوناگونی همچون ربات دایناسور و ربات شبه انسان را شامل می شوند. این هتل، کار خودرا با حدود ۸۰ ربات شروع کرد و بزودی ربات های بیشتری شامل انسان ها و سگ های رباتیک به آن افزود. در هر حال، مسافران اغلب از اختلال در کار ربات ها شکایت می کردند.

یکی از مسافران ادعا کرد که ربات حاضر در اتاق با شنیدن صدای خرناس او، بیدارش کرده است. یکی از ربات ها موسوم به “چوری” (Churi)، اولین ربات دستیاری بود که در این هتل استخدام شد و در همه اتاق ها باز حضور داشت اما میهمانان دریافتند که این ربات حتی از عهده پاسخ دادن به سوالات ساده باز برنمی آید.

این هتل در قسمت پذیرش خود و پشت میز، دو ربات دایناسور قرار داده است. این ربات ها با کمک سنسورهای خود می توانند حرکت مشتریان را تشخیص دهند و به آنها خوش آمد بگویند. ربات های دایناسور، به تبلتی متصل هستند که به مشتریان امکان می دهد زبان مورد نظر خودرا باز انتخاب کنند.

نکته منفی حضور دایناسورها این بود که مسافران در بدو ورود خود با دایناسورهای عظیم الجثه روبرو می شدند و این موضوع، برای بعضی از آنها کمی ناخوشایند بود.

“هیدئو سوادا”(Hideo Sawada)، مدیر هتل اظهار داشت: استفاده از ربات ها در این زمان، یک تلاش جدی برای به کار بردن فناوری و کاهش هزینه شمرده می شود. من امیدوارم که در آینده ربات ها بتوانند از عهده انجام دادن ۹۰ درصد از کارهای انسانی برآیند.