وزیر علوم مطرح کرد: لزوم ارتباط قوی تر و سیستماتیک بین نهادهای علمی

نیوزتل: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: لازمه پیشرفت در زمینه علمی، احداث ارتباط قوی تر و سیستماتیک بین نهادهای علمی است تا یک هم افزایی در برنامه ها به وجود بیاید.

به گزارش نیوزتل به نقل از مهر، منصور غلامی در بیستمین جشنواره جوان خوارزمی که در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار شده است، اظهار داشت: این جشنواره ها برای معرفی نمونه های شاخص از استعدادهای جوان کشور است.
وی با اشاره به اینکه وجود استعدادهای برتر در کشور سابقه دیرینه دارد، گفت: در ایران سیستم اندیشه ورزی و دانش پژوهی همواره فرهنگی قدیمی دارد و این سرمایه ها، مهم و گران کشور شمرده می شود.
غلامی با تاکید بر لزوم احداث مسیری برای محققان کشور جهت پیشرفت، اشاره کرد: معاونت علمی و بنیاد ملی نخبگان همچون نهادهایی بودند که برای تسهیل پیشرفت محققان کشور تشکیل شده اند اما لازم می دانیم که در شرایط فعلی ارتباط قوی تر و سیستماتیک بیشتری را برای هم افزایی در برنامه ها بین نهادهای علمی احداث نماییم.
وی اضافه کرد: ما در وزارت علوم همواره درصدد هستیم با چنین نهادهایی برای سهولت پیشرفت محققان کشور، ارتباط برقرار نماییم.
به گفته وزیر علوم، در این وزارتخانه یک رویکرد جدیدتر برای کاربردی کردن یافته های علمی در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه پارک های علم و فناوری در کنار دانشگاه ها به وجود آمده اند، تاکید کرد: یکی از اقدامات برای کاربردی کردن یافته های علمی، تشکیل پارک هاست که هم اکنون ۴۳ پارک علمی و فناوری در کشور وجود دارد.
غلامی اظهار داشت: پارک ها همچون نهادهایی هستند که وظیفه پشتیبانی از طرح ها برعهده دارند تا به سمت تجاری سازی حرکت کنند.
غلامی تصریح کرد: ما تلاش می نماییم با یک هم افزایی بیشتر، خدمات بیشتری را به محققان کشور با تعریف مسیرهای روشن نمایش نماییم.
وزیر علوم با تاکید بر توجه به علوم پایه در دانشگاه ها اشاره کرد: این مساله طبق رایزنی هایی که شده است، مقرر است بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
وی گفت: امیدوار هستیم که جشنواره جوان خوارزمی با نگاه وسیع تری، وسعت نظر داده شود.