اولین پرتاب سه گانه یک موشک فضایی فالکون ۹ امشب هت تریک می کند

به گزارش نیوزتل شرکت اسپیس ایکس می خواهد امشب برای نخستین بار، سومین پرتاب متوالی موشک فالکون ۹ را انجام دهد تا چند رکورد را با این کار بشکند.

به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت فضایی اسپیس ایکس(SpaceX) با استفاده مجدد از یک موشک غریبه نیست، اما تابحال هیچ گاه فالکون ۹ را بیشتر از دو بار متوالی پرتاب نکرده است.

این شرکت فضایی خصوصی، ماموریت “SSO-A” با نام کامل “SSO-A: SmallSat Express” را امشب ساعت ۲۲ به وقت ایران با موشکی که در سال ۲۰۱۸ دو بار پرتاب شده و با موفقیت فرود آورده شده است، انجام خواهد داد.

این موشک امشب به جای ساحل شرقی، از پایگاه نیروی هوایی واندنبرگ در کالیفرنیا پرتاب خواهد شد.

فالکون ۹ قبل از این در سال ۲۰۱۸ در ماه های مه و اوت پرتاب شده و با موفقیت فرود آمده است.

اگر این پرتاب موفقیت آمیز باشد، موشک تلاش خواهد نمود که بر روی یک سکوی شناور در اقیانوس آرام فرود بیاید.

همچنین امکان دارد اسپیس ایکس این موشک را برای بار چهارم هم به پرواز دربیاورد.

این موشک شامل ۶۴ ماهواره کوچک(تاسواره) متعلق به مشتریان مختلف همچون شرکت هایی از برزیل، کانادا، کره جنوبی و انگلستان است.

این ماموریت سبب می گردد تا این پرتاب تبدیل به بزرگترین تک مجموعه پرتابی توسط یک فضاپیما از آمریکا شود. اما بزرگترین پرتاب نیست، چون که یک موشک هندی یک مرتبه ۱۰۴ ماهواره را به مدار برده است.

با این حال، این پرتاب یک گام مهم در جهت تجاری سازی پروازهای فضایی و در دسترس بودن هرچه بیشتر مدار زمین است.

اسپیس ایکس با این پرتاب چند رکورد را جابه جا خواهد نمود. علاوه بر اینکه بزرگترین پرتاب از خاک آمریکا خواهد شد، نوزدهمین پرتاب اسپیس ایکس در سال ۲۰۱۸ خواهد شد که بی سابقه بوده است.

از آنجایی که پیش بینی می گردد اسپیس ایکس در ماه جاری که ماه پایانی سال ۲۰۱۸ است، چند پرتاب دیگر هم داشته باشد، احیانا امسال را با ۲۲ پرتاب به آخر خواهد رساند.