گرافن کلید تامین پهنای باند!

نیوزتل: گرافن بعنوان یک گزینه موثر برای پشتیبانی از تقاضای افزایش پهنای باند در جهان تلقی می گردد که می تواند اینترنت ۵G و اینترنت اشیا (IoT) را بهبود بخشد.

به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از ساینس، افزایش شهرنشینی در سرتاسر جهان، مجموعه ای از چالش های منحصر به فرد را به همراه دارد که یکی از مهمترین آنها افزایش تقاضا برای ارتباطات و بهبود سرعت اینترنت است.

به همین علت، دولت ها و جوامع مدنی به دنبال ابتکاراتی برای حل این چالش و استراتژی های خلاقانه هستند.

بخشی از این فرآیند شامل نگاهی دقیق به منابعی است که هدف یا اهداف جدید را در آینده تامین می کنند.

محققان پروژه “گرافن پرچمدار”، بزرگترین طرح تحقیقاتی اتحادیه اروپا در حال بررسی روش های مختلفی هستند که در آن گرافن نیمه رسانا می تواند چالش های ارتباطات پهنای باند را به صورت کامل برای قابلیت های ۵G و دیگر شبکه ها در آینده رفع کند.

طبق گفته سازمان، گرافن دارای پتانسیل برآوردن و پیشبرد همه نیازهای صنعتی و اینترنت اشیا و پشتیبانی بیشتر از زیرساخت های ارتباطی فوتونی در حال گسترش است که محققان را به سلول های ۱۰ تا ۱۰۰ برابر بهینه تر از لحاظ مصرف انرژی نسبت به ۴G هدایت می کند.

این تیم سه حوزه اصلی شبکه مخابراتی را بعنوان دسترسی، تجمع و هسته شناسایی کرد و نتیجه گرفت که گرافن ابزاری مناسب برای رسیدگی به همه آنها است.

ظهور و پیشرفت سریع گرافن

گرافن طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی را عرضه می دهد که شامل همه چیز از پردازش و تولید کریستال های دو بعدی تا کمک به توالی DNA است.

کار محققان این پروژه، توسعه دانش گرافن و کار با آن است که می تواند مهندسان را در صنایع مختلف یاری برساند.

آنتونیو دی اریکو از محققان ارشد این پروژه توضیح داد که چگونه گرافن توانایی تغییر فناوری اطلاعات و ارتباطات را دارد و آنها به دنبال فعال کردن شبکه های نوری جدید با خصوصیت های جدید هستند.

وی اظهار داشت: من خوشحالم که اعلام کنم این اطلاعات اساسی اکنون برای هر کسی در سراسر جهان در دسترس می باشد.

“ولفگانگ تمپل” یکی از شرکای این پروژه اظهار داشت: توسعه فناوری های گرافن در آینده بسیار ضروری می باشد. همکاری بین صنعت و دانشگاه ها، کلید کارهای اکتشافی برای فناوری های جدید است.

وی اضافه کرد: تحقیقات در مرحله حساسی قرار دارد، ازاین رو مهم می باشد که پژوهش های علمی و آزمایشگاه های صنعتی به هم بپیوندند. ما می توانیم این تکنولوژی را توسعه دهیم و همه شرایط مورد نیاز برای صنعتی شدن و تولید انبوه اجزای مبتنی بر گرافن را در نظر بگیریم.

این مقاله در مجله Nature Reviews Materials انتشار یافته است.