اولین تراموای خودران جهان، به حرکت درآمد

نیوزتل: شرکت ˮزیمنس موبیلیتیˮ، تراموای خودران خویش را با موفقیت آزمایش کرد.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، اولین تراموای خودران جهان، برای نشان دادن قابلیت های رانندگی با کمک هوش مصنوعی به نمایش درآمد.
شرکت آلمانی ” زیمنس موبیلیتی” (Siemens Mobility)، تراموای خودران خویش را با موفقیت در ترافیک آزمایش کرد و نشان داد که سیستم های کامپیوتری می توانند در آینده، خطرات این وسایل نقلیه سنگین را برای عابران پیاده و رانندگان کاهش دهند.

این تراموا موسوم به “کومبینو”(Combino)، خصوصیت های خیلی از خودروهای خودران را دارد و برای تصویربرداری از محیط اطراف، به لیدار، رادار و سنسورهای دوربین مجهز است. الگوریتم های هوش مصنوعی، امکان پاسخ دادن به سیگنال های مسیریابی، واکنش خودکار به مسیر و توقف کردن را برای تراموا فراهم می کنند.

تراموای کومبینو، در بخشی از یک مسیر آزمایشی به حرکت درآمد و در راه با یک ترافیک واقعی روبه رو شد. در این آزمایش، یک راننده هم حضور داشت تا در صورت ضرورت مداخله کند. سنسورهای تراموا در طول آزمایش، با موفقیت کار خویش را آغاز کردند و توانستند از عهده کنترل ترمز و توقف ایمن برآیند.

شرکت زیمنس موبیلیتی برای ابداع سیستم های کامپیوتری تراموای خود، با دانشمندان علوم کامپیوتر “مؤسسه فناوری کارلسروهه”(KIT) آلمان همکاری کرده است.
“سابرینا سوزان”(Sabrina Soussan)، مدیرعامل شرکت زیمنس موبیلیتی اظهار داشت: ما با هوشمند ساختن قطارها و زیرساخت ها می توانیم ایمنی حمل و نقل را در مسیرهای کوتاه یا طولانی تضمین نماییم.