برای قدرت بیشتر و انرژی کمتر ؛ استفاده از پردازنده های ۷ نانومتری در آیفون

نیوزتل: اپل اعلام نمود که در گوشیهای جدید خود از فناوری پردازنده های ۷ نانومتری بهره برده است. این فناوری قدرت بیشتر و مصرف انرژی کمتری نسبت به نسل قبل دارد.

به گزارش نیوزتل به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، اپل اعلام نمود که سه آیفون جدید این شرکت از فناوری پردازنده های ۷ نانومتری برخوردار می باشند. در این پردازنده از ۶.۹ بیلیون ترانزیستور استفاده شده است که لقب قدرتمندترین تراشه تلفن همراه را دریافت کرده است.
در این نسل، اپل از ۶ هسته برای پردازش بهره گرفته که دو عدد از آن ها پردازش های پیچیده را انجام می دهند. پردازنده A۱۲ آن طور که اپل ادعا می کند ۱۵ درصد نسبت به نسل قبلی خود یعنی A۱۱ سریع تر است این در شرایطی است که مصرف انرژی این پرازنده ۴۰ درصد کمتر از نسل قبلی است. البته با این ادعا باید در عمل دید آیا گوشیهای جدید اپل می توانند چهل درصد در زمینه باتری بیشتر دوام بیاورند.
در A۱۲، GPU شش هسته ای استفاده شده که توسط شرکت اپل طراحی شده است. این واحد پردازنده ۵۰ درصد سریع تر از مدل A۱۱ است. اپل مدعی است که این محصول که از فناوری موتور نرونی برخوردار می باشد ۹ برابر عملکرد بهتری نسبت به چارچوب یادگیری ماشینی دارد به صورتی که ۵ تریلیون محاسبه را در ثانیه انجام می دهد در حالیکه مصرف انرژی آن یک دهم نسل قبل است.
به اعتقاد تیم باجارین از مدیران سابق اپل که هم اکنون در شرکت کریتیو استراتژیز فعالیت دارد، این فناوری می تواند شرایط بازار را تغییر دهد. امکان انجام ۵ تریلیون تراکنس در ثانیه می تواند شبکه نرونی را قدرتمندتر کرده و باعث شود تا آیفون به قدرتمندترین تلفن هوشمند بازار تبدیل گردد.
پیش بینی می شد این سری از گوشیها، آیفون یازده نام بگیرند اما در نهایت نام های آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس برای آن ها انتخاب گردید. مدل اس از نظر اندازه مشابه آیفون ۱۰ است اما اندازه مدل اس مکس نسبت به آیفون ده تغییر کرده و بزرگترین گوشی اپل به حساب می آید. این دو گوشی ضد آب هستند.