تصاویر حیرت آور از آلودگی روی سطح گوشی های همراه موبایل ها ۱۰ برابر آلوده تر از توالت هستند!

نیوزتل: محققان با انتشار تصاویری از باکتری های موجود روی بدنه تلفن همراه نشان دادند که گوشیهای هوشمند ۱۰ برابر آلوده تر از سرویس های بهداشتی هستند.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، مطالعات جدید نشان داده است میزان قابل توجهی از باکتری ها، کپک ها و مخمرها در تلفن همراه ما وجود دارند.
صفحه موبایل هم آلوده ترین قسمت آن است.
بنا بر اعلام شرکت بیمه ای ” Insurance۲go” بعد از صفحه موبایل، پشت گوشی و دکمه قفل صفحه به ترتیب آلوده ترین بخش های گوشی هستند.
بیش از یک سوم مردم انگلیس اذعان کرده اند که تابحال گوشی همراه خویش را تمیز نکرده اند.
هر یک نفر از ۲۰ نفر هم گوشی همراه خویش را هر ۶ ماه یک بار تمیز می کند.
محققان از گوشیهای “آیفون ۶”، “سامسونگ گلکسی ۸” و “گوگل پیکسل” نمونه باکتری گرفتند تا سطح باکتری، مخمر و کپک های آن ها را بررسی کنند.

در هر سه گوشی، صفحه موبایل آلوده ترین بخش بود.
این محققان به این نتیجه رسیدند که در هر سانتی متر مربع از صفحه گوشی سامسونگ ۱۰۰ “واحد تشکیل کلنی”(CFU) باکتری، در آیفون ۴۰ CFU و در گوشی پیکسل گوگل ۱۲ CFU مخمر و باکتری وجود داشت.
این میزان در کیبورد و موس یک دفتر اداری ۵ واحد تشکیل کلنی بود و در سرویس بهداشتی هم ۲۴ واحد تشکیل کلنی باکتری بود.

محصولات آرایشی هم از سطح بالایی از مخمر برخوردار بودند.
دکتر “شیرین لخانی” از متخصصان مرکز مراقبت پوست “Elite Aesthetics” اظهار داشت: میزان آلودگی های موجود در سطح گوشی باعث بروز مشکلات پوستی هم می گردد.
وی ادامه داد، گوشی همراه ما منبع بزرگی از آلودگی ها و مشکلات پوستی یعنی آکنه ها است.
وی افزود، میزان بالای باکتری های میکروسکوپی صفحه موبایل با مواد آرایشی روی سطح پوست ترکیب می شوند. گرمای گوشی هم باعث رشد بیشتر باکتری ها می گردد. این باکتری ها می توانند سطح پوست را مسدود کنند و باعث التهاب و آکنه در پوست شوند.

وی اظهار کرد، برای مواجهه با بروز این مشکل، می توان از هدست بهره برد و گوشی همراه را مرتب با الکل تمیز کرد.