موسس گوگل خواهان احتیاط در زمینه پیشرفت هوش مصنوعی شد

نیوزتل: سرگئی برین، مؤسس ˮگوگلˮ و مدیر کنونی ˮآلفابتˮ، در نامه ی سالانه ی خود به مؤسسان آلفابت، در مورد پیشرفت هوش مصنوعی اخطار داد.
به گزارش نیوزتل به نقل از ایسنا و به نقل از فوربس، سِرگِئی میخایلوویچ برین، کارآفرین آمریکایی متولد روسیه است که با کمک “لری پیچ” هم دانشگاهی خود در دانشگاه” استنفورد”، شرکت ” گوگل” را در سال ۱۹۹۸ بنیان نهاد.
سرگئی برین اظهار داشت: ما هم اکنون در دنیایی مملو از تخیلات و احتمالات زندگی می نماییم.
برین که هم اکنون ۴۴ ساله است، “هوش مصنوعی”( AI) را مهم ترین پیشرفت در حوزه محاسبات می داند.
وی اظهار کرد، این فناوری امروزه خیلی از برنامه های کاربردی را پشتیبانی می کند که گوگل هم در خیلی از محصولات و فناوری های خود، بهره برده است.
برخی از این محصولات و دستاوردها عبارتند از:
کمک به خودروهای برقی “وایمو”(Waymo) برای تشخیص درست اجسام و انسان ها، بهبود کارآیی سیستم های خنک کننده شرکت گوگل در مرکز داده ها، توانایی ترجمه بیش از ۱۰۰ زبان در “گوگل ترنسلیت”، توانایی افزودن عنوان به ویدئوها در “یوتویوب”.
وی افزود، ما هم اکنون در دوره “رنسانس تکنولوژی” هستیم.
این در حالی است که برین اخطار داد، ابزارهای قدرتمند با خود سوالات و مسئولیت هایی را هم به همراه دارند.
وی در این باره بیان کرد، نکته مهم این است که “هوش مصنوعی” چگونه پرسنل و کارکنان بخش های مختلف را تحت تاثیر قرار می دهد؟ چگونه انسان را دستخوش تغییرات می کند؟ و مهم تر از همه اینکه آیا امن است؟
برین اظهار داشت: افکار جدی و تحقیقات مهمی در “آلفابت” در حال شکل گیری است.
وی معتقد می باشد نگرانی های مختلفی در زمینه هوش مصنوعی بوجود آمده است که بعنوان مثال می توان به ایجاد احساساتی به سبک فیلم های “علمی-تخیلی” تا نگرانی های مربوط به کارایی “خودروهای خودران” اشاره نمود.